Newsy|:: Dieta uboga w węglowodany obniża ciśnienie


Dieta uboga w węglowodany obniża ciśnienie

Bezpośrednie porównanie dwóch popularnych i równie skutecznych w odchudzaniu diet wykazało, że zmniejszenie spożycia węglowodanów skuteczniej obniża podwyższone ciśnienie tętnicze niż orlistat - utrudniający trawienie i wchłanianie tłuszczów lek, stosowany w leczeniu otyłości - informuje pismo "Archives of Internal Medicine".

Badania przeprowadzili naukowcy z Veterans Affairs Medical Center oraz Duke University Medical Center. Trwały rok i objęły 146 osób z nadwagą i typowymi jej powikłaniami - cukrzycą, nadciśnieniem tętniczym, podwyższonym poziomem cholesterolu, chorobami stawów. Dzięki diecie udało im się zrzucić średnio po 10 proc. wagi ciała. Poprawiły się także inne parametry - ale szczególnie znacząca była różnica w przypadku ciśnienia tętniczego. O ile orlistat pozwolił odstawić leki na nadciśnienie lub ograniczyć ich stosowanie u 21 procent pacjentów, to dieta uboga w węglowodany okazała się pod tym względem skuteczna aż u 47 procent. Zdaniem głównego autora badań Williama S. Yancy Jr., dieta uboga w węglowodany może być lepsza opcją dla osób z nadciśnieniem i nadwagą - zmniejszając koszty i efekty uboczne.